Sunday, July 12, 2009

Muqaddimah


MUQADDIMAH


Memang kita mahukan individu Islam, keluarga Islam dan ummah Islam, namun ia tidak mungkin dicapai kecuali setelah fikrah Islam Berjaya diketengahkan sehingga mampu mempengaruhi persekitaran dan mampu membentuk persekitaran ini menurut acuan Islam. Tanpa dominasi ini kita tidak mungkin mencapai apa yang kita harapkan. Kita mahu supaya kita mampu berfikir secara bebas berlandaskan kepada landasan Islam yang suci bukan berlandaskan fikiran tradisi yang selama ini mengongkong kita dengan teori dan aliran pemikiran barat. Kita mahu kita memiliki identiti dan peribadi tersendiri sebagai sebuah ummah agung dan gemilang yang pernah mendokong sebuah reality yang paling lama dan unggul.”

(IHAB – Majmu’ah Risalah – Bab Dakwah Kita Di Era Baru)


Menjadi satu fardu untuk kita menyampaikan Islam ini dengan pelbagai cara yang kita mampu…… lantas dengan itu ana memulakan penulisan blog ini dengan lafaz


Bismillahhirrahmanirrahim


Saya akan jadikan blog ini bagi saya untuk menyampaikan apa yang tersimpan di hati saya. Moga ia terus masuk ke hati pembaca.


Antara karya-karya yang saya akan tulis dalam blog ini insya Allah:-

  • Ø Pendapat mengenai sesuatu isu
  • Ø Pengalaman hidup saya
  • Ø Sejarah kehidupan saya
  • Ø Perasaan isi hati atas sesuatu perkara
  • Ø Nasihat untuk diri sendiri (terutamanya) dan para pembaca
  • Ø Karya sajak dan pantun


Dengan itu saya membuka kepada para pembaca untuk memberikan kata-kata nasihat dan teguran tentang blog ini….


Saif

-hoping a better day tomorrow

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Malaysia
Hamba tuhan yang mencari redhaNya..... Meniti kehidupan ke arah kematian... Sentiasa terbuka dalam berbincang.... Menulis ke arah pembangunan jiwa..... tiada yang lain,hanya kerana Allah...
 

Suara Dari Hati Ke Hati Design by Insight © 2009